
Zoals jullie weten, gaat de competitie over anderhalve week weer van start! Dit houdt in dat er ook weer mensen nodig zijn om de wedstrijden te begeleiden in de vorm van fluiten of jureren.
Hieronder treffen jullie een link aan naar het bestand met daarin aangegeven (in groen, in kolommen H, I, K en L) welke kolommen door welke teams ingevuld moeten worden. Kijk dus goed waar je teamnaam staan en vul zo snel mogelijk in wanneer je kunt fluiten of jureren.
Het schema staat online hier: Schema 2025-2026 deel 1 concept.xlsx
De deadline voor het invullen is zondag 7 september aanstaande. Daarna worden alle gaten die er nog in dit schema staan door de scheidsrechterscommissie (Mike en Tim) ingevuld. Daarna je er zelf verantwoordelijk voor om vervanging te regelen als je echt niet kunt. We hebben ons best gedaan om iedereen in te plannen op dagen dat men al in de zaal aanwezig is voor eigen wedstrijden.
Daarnaast willen we jullie nogmaals herinneren aan de regels/afspraken die hiervoor hebben vastgesteld. We zien vaker gebeuren dat mensen niet komen opdagen of hun taak niet naar behoren uitvoeren. Om dit te voorkomen hebben we een sanctiesysteem opgezet.
Dit houdt in:
1. Kom je niet opdagen of heb je geen vervanger geregeld en meld je je af (voorkom dit en stuur minstens 4 dagen vóór de wedstrijd een bericht naar voorzitter@kimbria.nl en mikesmits86@live.nl, zodat er meegedacht kan worden), dan word je 2 competitiewedstrijden van je eigen team geschorst.
2. Bij een tweede keer dat dat voorkomt, word je voor 5 wedstrijden geschorst.
3. Gebeurt dat daarna nog een keer, dan word je direct geroyeerd (m.a.w. weggestuurd) uit de club (!).
Voor de recreanten geldt in die gevallen een boetesysteem. Deze worden bepaald door het bestuur en beoordeeld per gebeurtenis.
Dit klinkt natuurlijk erg streng, en we hopen dat dit allemaal niet nodig zal zijn. Wat we wel willen uitdragen, is dat we een club zijn waarbij mensen hun afspraken nakomen en elkaar helpen op het moment als dat nodig is. We willen hiermee voorkomen dat de spelende (uit)teams en de club benadeeld worden. Denk hier dus even goed bij na – dat wil je zelf voor je eigen wedstrijd toch ook niet!
Dan nog twee opmerkingen:
* Als je nog niet of niet vaak gefloten hebt, zorg dan dat je jezelf zoveel mogelijk naast ervaren scheidsrechters zet. Ga dus niet met je bestie fluiten omdat je dat leuker lijkt! Van ervaren scheidsrechters kun je veel leren en sta je met meer zelfvertrouwen op het veld!
* Als de scheidsrechterscommissie (Mike en Tim) ziet dat er bepaalde combinaties niet wenselijk zijn (bijvoorbeeld twee onervaren scheidsrechters), dan zullen we dat aanpassen.
Uiteraard wordt het definitieve schema z.s.m. met jullie gedeeld. We wensen jullie veel succes en plezier in het nieuwe jaar!
De scheidsrechterscommissie (Mike Smits & Tim Adank)
BC Kimbria
Referee schedule (part 1) – BC Kimbria
Dear Kimbrianen,
As you know, the competition will start again in a week and a half! This means that we need people to help with the games by refereeing or table (jury) duties.
Below you will find a link to the file indicating (in green, in columns H, I, K, and L) which columns need to be filled in by which teams. So take a good look at where your team name is and fill in as soon as possible when you can referee or judge.
The schedule can be found here: Schedule 2025-2026 part 1 draft.xlsx
The deadline for filling in the schedule is Sunday, September 7. After that, any gaps in the schedule will be filled in by the referees’ committee (Mike and Tim), and you will be responsible for finding a replacement if you are unable to attend. We have done our best to schedule everyone on days when they are already in the hall for their own matches.
In addition, we would like to remind you once again of the rules/agreements we have established for this. We regularly see people not showing up or not performing their duties properly. To prevent this, we have set up a penalty system.
This entails:
1. If you do not show up or have not arranged a replacement and you cancel (avoid this and send a message to voorzitter@kimbria.nl and mikesmits86@live.nl less than 4 days before the match so that we can make alternative arrangements), you will be suspended from your own team for 2 league games.
2. If this happens a second time, you will be suspended for 5 games.
3. If it happens again after that, you will be immediately expelled (i.e. sent away) from the club (!).
For recreational players, a penalty system applies in such cases. These are determined by the board and assessed on a case-by-case basis.
This may sound very strict, and we hope that it will not be necessary. What we do want to convey is that we are a club where people honour their commitments and help each other when unexpected things happen to others. We hope this will prevent people from failing to honour their commitments and thereby disadvantaging the playing (away) teams and the club. So please think carefully about this – you wouldn’t want that for your own games, right?
In addition, two more comments:
* If you have not yet refereed or do not do so often, make sure you place yourself alongside experienced referees as much as possible. So don’t referee with your bestie because you think that’s more fun! You can learn a lot from experienced referees and you will be more confident on the field!
* If the referees’ committee (Mike and Tim) sees that certain combinations are not desirable (e.g., two inexperienced referees), we will adjust them.
Of course, the final schedule will be shared with you as soon as possible. We wish you lots of success and fun in the new year!
The referee committee (Mike Smits & Tim Adank)
BC Kimbria
